Alla inlägg under december 2010

Av Sarah Andersson - 21 december 2010 20:28



 Ja jag sa att jag skulle lägga in lite foto o skriva lite men det blev inte riktigt så o den sista veckan har bara sprungit iväg..

 

Men allt är jätte bra med oss alla här hemma..

 

Måste bara berätta att sen Fabians op ( o han blev hundra igen ca 1½ vecka sen) så har Fabian mått sååååå mycket bättre än han någonsin gjort.. Han äter som en galning sover HELA nätter i sin egen säng o är piggare o gladare.. så denna operation har gjort nytta för vår pojke.. 

Det är aldrig roligt att gå igenom en op med sövning o allt men nu när det vissar sig så här i efterhand att han mår sååå mycket bättre så är det helt klart värt det..

 

Nu är det snart julafton o barnen längtar som bara den..fast vilket barn gör inte de.. 

 

Imorgon är det skolavslutning för oliver i kyrkan.. Hans första så givetviss så måste jag dit o kolla.. (när man sen börjar jobba igen så kanske man missar sådant) så imorgon ska jag,Nellie, Fabian, moster Emma, mormor o morbror Emil till kyrkan o kolla in min store pojke som sen ska gå på sitt första skol-lov.. (lite längre, han hade ju november lovet men det räknas inte)

 

O Fabian börja sitt lov idag.. 10 Jan 2011 börjar båda pojkarna igen..

 

Nä kl börjar bli mycket o jag är helt slut efter att ha gått fram o tillbaks till skola/dagis ett par omgångar idag på en ICKE plogad sträcka.. *grrrrr   * 

+ att pojkarnar har varit hos tandläkaren idag..

 

Hade fina tänder sa hon o väldigt fina bett (o inte hade dom fått det efter mamma iallafall sa hon.. vad menar hon med de..    jag har alltid gått hos henne också så hon vet väl vad hon talar om.. inte för att jag har dåligt bett men jag har haft tandställning mm när jag va yngre) 

 

 

Så nu får det bli sängen så jag orkar med dagen imorgon också..

 

Tänker inte säga att jag kommer skriva mer imorgon för det vet man aldrig men det kommer komma ett nytt inlägg snart.. o lite foto..

 

  Sarah

Av Sarah Andersson - 9 december 2010 13:48

 

Förlåt mina vänner få att jag inte bloggat på väldigt länge men tiden orken o lusten har inte funnits där..

 

Men nu har jag en stund över när sessan sover & pojkarna tittar på film..

 

Fabians op blev äntligen av..

Så i måndags morse så lämna vi av Oliver & Nellie hos mormor morbror Emil o moster (som kommit in för att hjälpa till) kl 7

 

För att vara på Barnavdelningen kl 7:15..

 

Runt kl 8 va det tid att ge Fabian lite lugnande (det gav jag) o en supp..

 

Mot op 8:30  o sen kl 9 sov vår pojke..

 

Jag o jimmy passa på att gå ner o fika en snabbis då vi inte ätit något på morgonen.. (vi ville inte sitta o äta hemma när Fabian skulle vara fastande)

Tror att fikan tog 15 minuter o sen hade jag inte mer ro att sitta still o ville bara upp till fabian igen..

 

Operationen tog runt 40 minuter..

 

Jag gick först in på uppvaket (bara 1 förälder får vara där) när jag suttit där i ca 30 minuter så byta jimmy av mig så vi båda fick vara där.. Men då vakna Fabian till o ville till Mamma så jimmy fick hämta mig o då sa jag till jimmy att åka hem så ringde jag när vi kom ner till avdelningen igen.. (han behöver ju inte sitta i väntrummet bara..

 

kl 13 kom vi upp igen o Fabian ville att pappa skulle komma så då ringde vi o pappa kom med paket (som vi fixat innan) den nya stora Buzz Från toy story 3 ..

 

kl 17 kom storebror lillasyster mormor o moster upp o hälsa på..

o när dom sedan skulle gå hem så ville fabian följa med så det blev ett jäkla liv.. Efter ett tag fick jag lugnat ner han o vi satte oss o spela spel o myste lite..

 

På tisdagen runt kl 10 blev vi nerkallade till öron för att bli utskrivna.. kl 12 va allt klart o fick fick åka hem..

Hem o bara tog det lugnt.. Jag passa på att sova en stund när Nellie också sov.. Helt slut va jag efter en natt med väldigt lite sömn..

 

Igår va jimmy hemma från jobb också för att hjälpa till med barnen.. Härligt..

 

Men idag va det tillbax till verkligeheten..

 

Fast nu har vi världens bästa grannar så oliver fick gå med dom till skolan idag.. Så jag slapp ta ut Fabian..

 

Han har inte ont men har lite feber o är trött men det är inte konstigt.. Han äter ju inte riktigt så då får man ingen energi heller men det är vanligt säger läkaren både denna vecka o nästa..

 

Så det är lite vad som händer hos oss just nu.. Mycket handlar om barnen..

 

Oliver vårt lilla problemfria barn förutom denna UNDERBARA trots..

 

Fabian nyopererad o extra gnällig o pippig..

 

Sen sist o minst

 

Nellie.. Hon har sin astma (som vi inte riktigt än fått helt koll på men det är MYCKET bättre) o sen är hon som alla andra bebisar.. Vill sitta i knä o busa o mysa MYCKET..

 

Denna helg blir det full rulle igen.. Fredag är det 30 års middag med Trulle.. (jimmys bästa vän)

 

Lördag ska vi ner till Mamma för att fira mina små syskon som fyllt år.. Emma igår o Emil idag.. *grattis på er*

 

Söndag ska jag bara ta det LUGNT o vara hemma..

 

Tänkte lägga in lite bilder men ser att sessan sover så gott än så då ska jag passa på att ta tvätten o sen själv lägga min på soffan i två minuter..   

 

Lägger in bilder ikväll eller imorgon..

 

   Sarah

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards