Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Torsdag

Av Sarah Andersson - 4 november 2010 12:39

 

Så härligt att det redan är torsdag..

 

Natten har varit helt ok..

 

Pojkarna stanna i sina egna sängar o prinsessan sov nästa hela natten.. Hade bara en period då hon hade svårt att komma till ro..

Så det har ändå varit en helt ok natt för oss här hemma..

 

Jag längtar så efter helgen o men det gör jag ju igentligen varje vecka men denna helg kommer gå så fort.. På lördag så ska vi till Ullared så där går den dagen.. Åker tidigt så att vi hinner upp där innan alla busslass kommer.. Kommer man efter dom så är det döden..   

Så det blir till att gå upp innan tuppen..

När vi väl kommer hem så blir det till att packa upp o lägga allt på rätt plats o tvätta det som ska tvättas.. dvs alla kläder.. =)

När det är klart så tror jag inte att man orkar så mycket mer..

 

Sen på söndag så ska jimmy in till Malmö för att se fotbollen..

Tyckte att han sa att han skulle åka in lite tidigare också.. Så den dagen kommer vi knapp ses..

Måste jag säga att jag tycker det är såååå skönt att fotbollen är slut sen.. Inte bara för att jimmy blir ett psykfall när MFF spelar    utan för att då kan vi äntligen få ha han här hemma lite också.. Spelar MFF hemma en vardag så åker jimmy hemmifrån på morgonen o kommer hem sent på kvällen o spelar dom på helgen så kör han in tidigare för att äta ihop med dom andra psyksjuka.. *haha*

Sen att det inte är så MÅNGA matcher så känns det så..

O sen lyckas det aldrig slå fel att något barn är sjukt eller något annat händer just dom gånger han ska in där..o då är det jag som står där..

Som denna gång tex.. Jag kommer aldrig hindra jimmy från att åka in där på söndag för detta är typ årets dag för han.. Förutom Nellies födsel då men denna dag är nog inte långt efter..

Men jag hade önskat att det redan va slut.. Jag är helt slut o hade behövt en dag att vila upp mig på, har varit hemma hela veckan med två gnälliga & sjuka barn o en skol ledig pojke som tyckte att detta är skit tråkigt att bara vara hemma..

Men vad ska jag göra men två sjuka barn hemma??

 Tur att det är skola igen på måndag för han..

  

Men men det är väl bara till att bita ihop o stå ut en vecka till innan det blir lite SÖMN.. Känns som om jag ligger på - sidan med de.. Men så är det ju när man har sjuka barn o en bebis men det tar på en..

Fast man vet att dom är sjuka o det är jätte synd om dom så blir man trött på allt gnäll..

Men jag skulle aldrig vilja vara utan mina små troll..

 

Idag ringde jag till barn mottagningen igen för att prata med sköterskan där om hur jag skulle göra för att få nellie att ta sin medicin.. känns som om vi provat allt.

* Låtit henne sitta i sin stol

* Ha henne liggandes

* Ha henne "upp o ner" o stänga munnen när vi gett medicinen

* Provat att ge medicinen samtidigt som hon åt (allså satt in sprutan samtidigt som hon hade nappflaskan i munnen)

 

Men inget har funkat.. Har ni mina vänner ett bra tips så SNÄLLA kom med de..

Det ändå vi vägrar är att lägga medicinen i maten för då är risken stor att hon vägrar ta maten igen o den behöver hon.. (läkarens råd att ALDRIG göra de)

 

Så SNÄLLA hjälp mig för sköterskan hade inte så många fler tips hon heller..

Det ända hon sa va att om vi inte får i henne det så ska jag ringa imorgon igen o få en tid till läkaren igen o få utskrivet en mask till hennes ventolin istället men det hjälper ju "bara" mot astman  o inte mot öroninflamationen..

jaja vi får kämpa på att se vad som händer ikväll..

 

Nu mina vänner ska jag göra något som tar imot väldigt mycket o det är att gå o laga lite mat..

Jag HATAR de men barnen är hungriga så vad ska man göra..

Ingen gubbe hemma ju..   

   Sarah

 
 
Ingen bild

maria

5 november 2010 07:52

köp bobs lättsockrade äpplemos, ta ca 2 msk i en skål och blanda i penicilinet , mata med sked...funkade här efter att ha testat ALLT

Sarah Andersson

5 november 2010 10:48

Tack snälla för ditt svar.. Det ska inhandlas idag efter ett nytt läkarbesök..

 
Ingen bild

Yvonne ( svärmor)

5 november 2010 08:35

exakt likadan var din käre make också när vi skulle ge honom penicillin, då han hade öroninflammation som liten, man trodde man skulle bli tossig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Andersson - 8 september 2011 20:03

  Hej mina vänner..   Förlåt för dålig uppdatering men dom sista dagarna har varit jobb, tidiga dagar, tidiga kvällar och LITE tid med mina små troll..   Trivs helt ok på jobb ( inte kommit in i allt än och därför känns det inte helt 100 än...

Av Sarah Andersson - 5 september 2011 20:04

  Måndag 5/9   Dagen börja som vilken måndag som helst, svårväckta barn, morgontrött mamma och en evighet till helgen..   Men denna måndag skulle det bli lite annorlunda än vad som är vanligt..   Kl 10 hade jag en arbetsintervju att gå ...

Av Sarah Andersson - 4 september 2011 19:35

  Söndag!!   Börja dagen med att jag fick sovmorgon av mannen.. 9:30 kom han upp med frukost..   Börja direkt efter frukosten att flytta ner Olivers rum, han är nu en stor kille och vill ha rummet här nere.. Under tiden vi höll på att de...

Av Sarah Andersson - 3 september 2011 16:37

  Hej mina vänner!!   Vet att det är VÄLDIGT länge sen sist jag skrev här, men som jag skrev sist så har jag inte haft tid, ork eller lust..   Men nu kör vi..   Det har hänt såååå mycket i vårt liv..   Jag och barnen har haft ett LÅ...

Av Sarah Andersson - 2 maj 2011 22:20

Sorry vänner att jag inte bloggat på länge men ork tid o lust fattas just nu.. Men lova syrran ett litet inlägg idag så här emma.. Mer kommer när jag sitter vid stora datan.. Sitter ( läs ligger i sängen ) just nu med min iphone o skriver.. S...

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards