Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Dagen D..

Av Sarah Andersson - 17 november 2010 08:14

 

Onsdag o det skulle ha varit dagen D för oss då vår lille lille pojke skulle få bli frisk.. Men ICKE.. När vi kom för inskrivnings-samtal i måndag så rann det från Fabians öra igen som det gjorde för bara två veckor sen.. Läkaren tar en snabb titt o säger bara att op inställd..

*trodde jag skulle ramla igenom golvet*

 

Dom vågar inte chansa med sövning nu när han har en infektion.. För trumhinnan har sprukit IGEN..

Jag blir GALEN för jag ringde veckan innan på måndagen för att prata med läkaren för att fråga om vi kanske skulle fortsätta med pencillinen fram till op så det inte hände igen eller om den pecillin han gått på ställde till det på något viss, men den JÄVLA (ursäkta språket men jag är ARG)  undersköterskan ska spela duktig o tror att hon vet hur mitt barn funkar..  Spelar överlägsen o förklarar att dom brukar ge pecillin i förebyggande syfte just för att barnen ska vara 100 % redo till op dagen.. Försöker snällt förklara för henne att det är inte dom som skrivit ut detta utan vårdcentralen när vi va där o att han inte längre går på den.. Får då till svar bara

 

Jaja du ska se det fixar sig.. Då ses vi nästa vecka hej då..

 

O så lägger hon på luren..

O tyvärr så funkar det inte bara så att man ringer upp igen utan det är en jävla massa saker som ska göras innan, boka tele tid mm

 

Fast jag är sur att hon bara la på luren utan att låta mig förklara vad jag mena o utan att hon fråga läkaren så trodde jag ju att hon hade LITE koll på vad hon håller på med..

O lita på att hon hade rätt fast jag vet att fabians öroninflamationer brukar avlösa varann innan han får nya rör..

MEN tydligen inte..

Så nu vet vi inte när det blir op nästa gång för där är FULLT resten av året..

Men fick som svar att dom hoppas på ett återbud till nästa gång så Fabian fick plats då.. Han står överst på listan pga att det är akut för han.. Dock inte livshotande..

 

Men jag försökte snällt förklara att dom kan inte bara ringa dagen innan o ge oss en tid för vi har två barn till som vi måste fixa barnvakt till, ta ledigt från skolan o Jimmy ska ta ledigt från jobb mm men tyvärr så tror jag inte att alla läkare har någon anning om hur livet som barnfamilj funkar..

 

Så istället för att få Fabian opererad idag så är han hemma o går på örondroppar istället..

Får ej gå på dagis för läkaren vet inte om det smittas.. För dom tror inte det är en vanlig öroninflamation (men det gör jag) utan han tror att det är någon bakterie som sitter där så dom har tagit odling o vi ska få svar på torsdag allså imorgon på vad det är.. Så får vi se om MAMMA har rätt.. Vilket jag tror för efter bara 3 gånger med örondropparna så har örat slutat rinna o ser bra ut igen..

 

Jaja nog om det.. finns inget jag/vi kan göra ändå men jag kan lova er att den undersköterskan ska ALDRIG få vara nära mig eller mina barn igen..

 

Va bara tvungen att skriva av mig lite..

Nu ska jag gå o vila lite medans sessan sover.. Är helt yr idag..

 

   Sarah

 
 
Ingen bild

Yvonne ( svärmor)

17 november 2010 10:06

Det är srgligt när dom inte vill lyssna på mamma, för trots allt så brukar det vara hon som vet bäst. Hoppas ni får en ny tid inom snar framtid. Krama alla barn!

 
Ingen bild

Mamma

17 november 2010 20:27

Nu håller vi alla (två)tummarna ,så det går vägen denna gång. Älskar att läsa din blogg.Puss till barnen o särskilt hjärte pågen

Sarah Andersson

18 november 2010 09:38

Allt är bra med vår lille hjärte påg.. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Andersson - 8 september 2011 20:03

  Hej mina vänner..   Förlåt för dålig uppdatering men dom sista dagarna har varit jobb, tidiga dagar, tidiga kvällar och LITE tid med mina små troll..   Trivs helt ok på jobb ( inte kommit in i allt än och därför känns det inte helt 100 än...

Av Sarah Andersson - 5 september 2011 20:04

  Måndag 5/9   Dagen börja som vilken måndag som helst, svårväckta barn, morgontrött mamma och en evighet till helgen..   Men denna måndag skulle det bli lite annorlunda än vad som är vanligt..   Kl 10 hade jag en arbetsintervju att gå ...

Av Sarah Andersson - 4 september 2011 19:35

  Söndag!!   Börja dagen med att jag fick sovmorgon av mannen.. 9:30 kom han upp med frukost..   Börja direkt efter frukosten att flytta ner Olivers rum, han är nu en stor kille och vill ha rummet här nere.. Under tiden vi höll på att de...

Av Sarah Andersson - 3 september 2011 16:37

  Hej mina vänner!!   Vet att det är VÄLDIGT länge sen sist jag skrev här, men som jag skrev sist så har jag inte haft tid, ork eller lust..   Men nu kör vi..   Det har hänt såååå mycket i vårt liv..   Jag och barnen har haft ett LÅ...

Av Sarah Andersson - 2 maj 2011 22:20

Sorry vänner att jag inte bloggat på länge men ork tid o lust fattas just nu.. Men lova syrran ett litet inlägg idag så här emma.. Mer kommer när jag sitter vid stora datan.. Sitter ( läs ligger i sängen ) just nu med min iphone o skriver.. S...

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards