Alla inlägg under september 2010

Av Sarah Andersson - 28 september 2010 11:04


Tisdag hela dagen lång..

 

Vakna idag med huvudvärk o ont i lederna men med två panodil så är allt borta..

Hoppas verkligen att det håller sig borta också..

Jag har inte tid att vara sjuk..

 Imorgon ska föräldragruppen komma hit o snacka lite skit o sen på torsdag så är det tänkt att jag o Fabian ska gå till öppna förskolan (ja givetvis lillan också) medans Oliver är i skolan..

Fredag ska jag ner på stan med mamma emil o kanske emma efter 12 när jag hämtat Oliver.. När jimmy slutar kl 15 ska vi åka in till malmö för att träffa jimmys föräldrar..

Lördag är det födelsedags kalas hos mamma för henne o morfar..

O sen är nästan hela denna vecka slut..

 

Någon som vill träffas på söndag???

 

Nu är det snart tid att gå o hämta Oliver o så ska vi gå in om via fabians dagis o se om han också vill med hem redan då eller han vill stanna.. Han va jätte trött när jag lämna han o såg så ledsen ut så jag har inte riktigt kommit till ro här hemma idag utan bara tänkt på min lilla bebis.. så för att JAG ska må bättre så måste jag titta till han..

 

Nellie ligger o sover så fint brevid mig i sitt babygym.. Så jag ska försöka flytta henne till vagnen snart så hon kan sova vidare.. Men jag tror inte de.. Hon brukar vakna så fort jag rör vid henne..

 

Men så får vi hoppas att hon vill sova vidare när vi kommer hem igen.. Så kan jag också passa på att vila lite..  

 

Nä nu vakna sessan så då kan jag passa på att byta en blöja innan vi ska gå också..

 

   Sarah

Av Sarah Andersson - 25 september 2010 14:47


Ja det är vad jag o min man har varit ihop..

 

Tänk så fort tiden går ihop när man har det bra..

Kommer fortfarande ihåg den dagen för 7 år sen som om den va igår..

Jag tog tåget in till malmö o jimmy möte mig på centralen o så åkte vi hem till han (eller hans föräldrar för han bodde hemma då) o titta på film o myste..

O så fråga jimmy chans på mig..

Låter kanske jätte löjligt för er men för mig så va det SÅÅÅ gulligt.. 

 För under ett av våra många samtal jag o jimmy hade innan jag åkte till han så prata vi just om det..

"NÄR VET MAN NÄR MAN ÄR IHOP"

O då sa jag att det va lättare när man gick på låg-stadiet o man fråga chans på varann för då fick man svar o så visste man liksom..

O det kom han ihåg o därför fråga han chans på mig..

O sen den dagen har mitt hjärta bara tillhört Jimmy..

 

Jag ska inte säga att vårt förhållande har varit en dans på roser för det har det inte.. Det har hänt att jag/vi ibland bara kännt att nä nu orkar jag fan inte mer men vi har kämpat o älskat varann o därför aldrig lämnat varann..

O jag vet att det alltid är Jimmy mitt hjärta kommer tillhöra..

 

Han är

Den bästa pappan

Den bästa mannen

Den bästa älskaren

FÖR MIG O VÅRA BARN..

 

O jag skulle aldrig vilja vakna utan han vid min sida..

 

Jag älskar dig min man.. Tack för dessa 7 år våra 3 barn..

 

Sen måste jag berätta något annat.. 

Något som inte är stort för andra men för mig är det STORT..

Jag har handlat på loppis.. (allså ett klädesplagg-har aldrig hänt innan) Jag har någon fobi för att handla begagnat.. Få av kompisar släkt mm är en sak men handla av folk man inte känner NÄ det är något jag har SVÅRT för..

Vi va nere i stan/byn innan idag o gick o kolla lite på loppisen på torget o då hitta jag en JÄTTE söt klänning till Nellie o jag titta på den men hängde sedan tillbaka den igen o gick.. Sa till jimmy att den va ju igentligen jätte fin men jag kan inte handla på loppis.. Klart sa jimmy.. Du hinner ju tvätta den MÅNGA gånger innan hon ska ha den.. Den va i stl 86 så jimmy gick för att köpa den.. 40 kr..  

 Så jag har utmanat en fobi idag.. HAHA

 

Nu ska jag lägga mig hos min man o läsa en bok medans han tittar på fotboll..

Va uppe kl 05 idag med Nellie då hon fick för sig att vakna o få mat..

 

   Sarah

Av Sarah Andersson - 24 september 2010 08:27


Ja då va det redan fredag igen o det är VÄLDIGT skönt måste jag säga..

 

Igår va vi o titta på två större boende.. Alltid roligt.. Ett va väldigt fint o det andra sa vi nej till direkt när vi kom in..

Inte alls något för oss.. Väldigt mycket som behövdes fixa där.. Badrum, kök, ja nästan allt.. 

Så nu får vi se vad som händer.. 

Igentligen har vi inte brådska att hitta nytt än..

Det är mest bara jag som börjar få smått panik o tror att vi aldrig kommer hitta något..

 

Läkaren ringde nyss om Olivers prov svar o allt säg jätte bra ut.. Nu är det bara den rena mjölken han ska ha laktos.. Annars ska han få äta som vanligt..

 

Så nu är det bara Fabians provsvar vi väntar på som kommer i slutet på nästa vecka..

 

Nä nu ska jag gå o ta en väldigt trött sessa som behöver sova o vill sitta i mammas knä när det ska göras.. Kommer kanske ett litet nytt inlägg senare..

 

   Sarah

Av Sarah Andersson - 20 september 2010 12:40


Måndag o helgen är snart slut..   

 

Helgen har varit rätt lugn.. 

 

 I lördags så va vi bara hemma o gjorde absolut inget..

På kvällen kom syrran o hennes sambo in o ät kräftor ihop med mig.. Eller jag o syrran åt dom andra åt annat..

Dom körde hem vid 22:00..

Vid 21 ringde min lillebror o fråga om Jimmy kunde köra han till akuten för han behövdes tejpas.. Han hade varit ute o åkt skatebord (hmm stavas det så??) o fått den på  näsan o fått ett fint hack under näsan..

Så jimmy åkte iväg med han men det gick fort på akuten denna gång..

 

Söndag så va det ju tid att göra sin plikt o gå o rösta..

Så det gjorde vi redan vid 11 tiden..

Gick sen en liten runda o sen hem..

Jag passa på att sova lite när jimmy ändå bara titta på fotboll..

På kvällen satt vi o titta på tv.. 

 

Idag måndag hade vi läkartid på Öron mottagningen till Fabian redan 8:30..

Oliver va ledig idag så hela familjen va med..

Röret satt löst så dom plocka ut det..

Hörseltestet gick inte rikigt så bra som vi hoppas.. Ska göras om, om ca 1 mån..

Sen ska min lilla pojke blir opererad innan jul också.. Mandlarna ska bort (eller iallafall bli mindre) o så ska dom ta bort polyper på han..

Men det blir vi nervösa för senare.. *HAHA*

 

Nä nu ska jag försöka få något gjort här hemma..

Nellie & Jimmy sover o pojkarna slår ihjäl varann där uppe..

 

Måste bara berätta att på torsdag så ska vi gå o kolla på  större boende.. *håll  tummarna för att vi hittar något vi trivs med*

 

   Sarah

Av Sarah Andersson - 16 september 2010 19:47


Idag har det varit mys dag här hemma som jag skrev igår..

 

Fast vi hade lite att göra på förmiddagen.. kl 9 hade vi läkar tid till Fabian så jag o barnen gick hemmifrån 08:20 o tog det lugnt till sjukhuset o titta på massa intressanta saker..

 

Gick bra hos läkaren även denna dag..

 

Väntar nu på provsvaren som ska komma om 2 veckor..

Min lilla kille vill inte rikigt äta o går inte upp så bra i vikt..

Eller har har rättarsagt gått ner i vikt innan men nu den sista månaden har han iallafall gått upp 16 gram.. *lycklig*

Låter inte mycket men jag är bara glad att han inte går ner mer..

 

Efter provtagningen som va en plåga för båda barnen (skrek så det hördes på hela sjukhuset i Ystad   ) så fick det bli en glass som plåster på såret..

Gick hem till min mormor o morfar o titta till dom så allt va bra. O det va de.. Dom satt hundvakt till mammas hund. (mamma jobba långt pass idag)

Stanna till kl va 12 o så gick vi hem..

 

O Sen dess har vi inte gjort mycket.. Spelat tv-spel o myst.. Precis som jag lovat barnen o så har dom varit ute o cyklat en runda.. Då passa jag på att starta tvättmaskinen o börja med middagen..

 

Middag när jimmy kom hem..

Lax o potatis.. *gott gott*

 

Barnen är uppe än o sitter i vår säng o spelar lite ps3..

 

Snart tid för sängen.. Oliver ska vara hemma imorgon också så vi kan fortsätta vår mys stund..

Ska ner o lämna in bajs-prover på sjukhuset o det är det ända MÅSTE imorgon annars ska vi bara gå lite på stan o ta en mysig fika o bara vara jag o mina barn..

Sen slutar ju Jimmy tidigt imorgon redan kl 15..

Sen är det äntligen HELG.. Tre lediga dagar med massa mys o nytt läkarbesök på måndag.. (Fabian ska till öron)

 

Nä nu börjar IDOL o det kan man inte missa..

 

Nytt inlägg kommer säkert imorgon o jag ska försöka hinna lägga in lite bilder också..

 

   Sarah

 

ALLA NI SOM LÄSER KAN NI INTE LÄMNA EN LITE KOMMENTAR EFTER ER.. HADE VARIT JÄTTE ROLIGT..

Av Sarah Andersson - 15 september 2010 21:10


Det har varit en helt vanlig onsdag hos oss idag..

 

Vakna som vanligt kl 06, o jag tog en snabb dusche medans jimmy hjälpte pojkarna på med kläder o frukost..

Iväg vanliga tiden o lämna Oliver..

Stanna till hos min mormor o morfar 40 min innan det va tid att lämna fabian..

Möta upp en från föräldraträffen strax där efter för att sedan ha följe hem till en annan tjej för att fika lite o snacka lite skit..

Stanna där tills kl va nästan 13..

(min pappa hämta oliver idag med)

Hade tid på BVC med lillan kl 13..

6920 gram.. Stora flickan..

 

Efter BVC va det tid att springa till dagis för att hämta Fabian kl 14..

Gick hem till mormor o morfar direkt efter hämtningen för lite fika innan det va tid att gå till läkaren med Oliver..

Det gick bra hos läkaren, ska ta bajsprov (förhoppningsvis) o blodprover imorgon.. Så ingen skola imorgon.. (fast jag tycker synd om Oliver som inte får träffa sina kompisar så måste jag erkänna att det är jävligt skönt o veta att imorgon kommer jag inte vara den HEMSKA mamma till Fabian som jag känner mig varje morgon o vi kan ta det extra lugnt imorgon)

 

Sen har vi även läkartid för Fabian imorgon kl 09..

 

O sen är det bara MYS för mig o barnen.. Tänker inte göra ett skit.. Bara sitta hemma o kramas o göra allt barnen tycker är roligt.. spela tv-spel, titta på film o leka på rummen.. Tänker bara ta till vara på morgondagen o MYSA med mina tre helt underbara barn.. För det har jag saknat..

 

Nä nu ska jag hoppa isäng o fortsätta titta på lite tv.. Alla barnen sover sen 2 timmar tillbax, o gubben är i Malmö o tittar på fotboll.. Kommer hem om ca 1½ timme.. Får se om jag ligger vaken när han kommer hem.. Måste ju erkänna att jag är väldigt mörkrädd så ALLA lampor är tända här hemma o jag hatar att vara själv med barnen på sena kvällar.. ( o så har det varit ända sen vi hade inbrottet för över 5 år sen, Det va lite bättre när vi hade hunden som vakta oss)

 

Så jag kommer nog ligga vaken ett tag till men kan vila i sängen o titta på lite tv o hoppas att gubben kommer hem fort.. =)

 

NÄ nu mina vänner ska jag titta till barnen en sista gång innan jag ska "sova"

 

   Sarah  

Av Sarah Andersson - 14 september 2010 14:46

 

Jag måste bara få kräka av mig lite just nu..

 

Är så arg eller trött kanske är rätta ordet..

 

Jag vill gå på baby-rytmik med Nellie o göra något bara vi två men tiden är väldigt dum.. 11:20-12

 

O som ni kanske vet vid denna tid så slutar ju Oliver kl 12.. Så när jag lämna Oliver idag så fråga jag på skolan om det skulle gå bra om Oliver stanna kvar till 12:20 senast 12:30 dessa gånger det va rytmik o jag inte hitta någon som kunde hämta oliver kl 12.. Det handlar om  max 9 gånger till.. Läraren skulle höra med rektorn  o höra av sig..

 

Träffa på läraren när vi skulle hämta fabian o då hade han fått svar från rektorn o tror ni att det gick bra.. NEJ!! Jag va ju MAMMA-LEDIG så han hade inte rätt till fritids..

 

Så nu får jag o Nellie hoppa över rytmiken o jag får vara fånge hemma för att passa tider.. Jag är ingen mamma som vill ha mina barn heltid på skola/dagis fritids eller något sådant men jag anser att det är barnen som får lida när där kommer ett syskon.. 

Nu har aldrig mina barn gått hel tid på dagis men tänk er dom barn som har gått mån-fre 7-16 o nu helt plötsligt "bara" får vara där 15 timmar i veckan.. Alla rutiner mm ändras o det är inte alltid bättre att vara hemma med mamma o småsyskon, vissa dagar sitter jag med Nellie hela dagar i knäet för att hon är gnällig ledsen sjuk mm mm vad är då bäst för mina stora barn att ha en mamma som hela tiden säger vänta, va tysta,  mm eller få vara på skolan/dagis där dom kan få leka med andra barn o ha roligt???

 

Jag säger inte att man ska ha dom där hel-tid när man är mamma ledig men det MÅSTE finnas någon bättre lösning  än detta..

 

Just nu känner jag mig helt JÄVLA slut på allt springande.. Jag är fan en jävla slav för kommunens regler ang mina barns tider o hinner knappt gå på toa innan vi ska iväg o hämta eller lämna något barn..

 

Är det meningen att min mamma-LEDIGHET med Nellie bara ska bestå av massa springandes, o är det meningen att min dotter ska ha en helt slutkörd mamma, o är det meningen att jag inte ska kunna ha lite kvälls tid över för mig o min man (jag hoppar isäng senast kl 21, o är det meningen att jag själv ska känna efter bara 4 månader hemma med min underbara dotter att jag vill börja jobba imorgon för att slippa allt detta.. 

 

SKA JAG INTE NJUTA AV MIN LEDIGHET

 

 MED MIN DOTTER???

 

Jag mår skit över detta men det finns inget jag kan göra tyvärr.. Bara att bita ihop o må skit o va en DÅLIG mamma som inte har ork o energi över till mina andra två underbara barn..

 

Så visst är mammaledigheten mysig när man ändå bara är en SLAV för kommunissarna som bara sitter på sina feta rövar o bestämmer sådant dom inte har en jävla anning över..

Jag kan riktigt höra deras ord på mötena dom har, där dom dricker kaffe o äter kaka (o har vilda sprit fester för VÅRA PENGAR).. "när man är mammaledig så ska man ta hand om sina barn"

 

Men då vill jag ha ett svar från dom..

Tror tror ni att en 4 åring mår bra av att höra VARJE dag minst 30 gånger under en promenad på ca 20 min???

Kom Fabian

Akta Fabian

Kom nu Fabian vi måste lämna Oliver i skolan

Fabian akta cyklarna som kommer

Fabian akta mopederna som kör på gångstigen

 

Och 5 dagar i veckan..

 

Jag känner mig som en skit dålig mamma som hatar mig själv varje gång jag kommer hem o känner att allt jag sagt till mig son är skynda skynda skynda..

 

O visst jag skulle kunna gå tidigare o slippa skynda på Fabian men då handlar det om att vi måste gå upp mitt i natten för att hinna allt.. som det är nu går vi upp kl 06 så alla barn hinner få mat kläder o mys för att sedan gå kl 07:30

 

Jag känner mig helt JÄVLA slut o vet inte hur jag ska fixa detta.. Allt känns som en ond jävla cirkel..

 

O inte nog med alla lämningar o hämtningar där imellan ska man passa in BVC-tider, tandläkaren, vanliga läkartider o allt som man måste besöka ibland..

 

Så visst kommer jag att rekommendera fler att vara mammaledig så kommunen har fler slavar..

 

JAG ÄLSKAR MITT LIV..

 

   Sarah

Av Sarah Andersson - 13 september 2010 19:41

 

Ja då fortsätter vi väl från där vi sluta sist..

 

Måndag 6/9

 

En vanlig måndag för fam Andersson.. upp kl 06 o göra allt man ska hinna med innan det är tid för skola/dagis lämningar o hämtningar..

Middag, dusch, mys o lite lek sen sängen vid 19 för alla barn..

 

Tisdag 7/9

 

Som vanligt på morgonen o sen kl 11:20 skulle jag o Nellie prova på Baby-rytmik via församlingen.. Väldigt trevligt men vet tyvärr inte om vi kan fortsätta.. Väldigt dum tid då Oliver slutar kl 12 o detta slutar kl 12:20 så vi får se hur vi gör.. Önskar jag hade kunnat gått, just för att göra något själv med Nellie men men ibland kan man inte göra allt man vill..

Denna gång kunde min Pappa hämta Oliver från skolan så därför löste det sig denna gång men det är inte alltid man kan fixa de..

På kvällen så kom Simon upp här för att passa pojkarna, både jag o jimmy skulle iväg..

Jimmy på fotboll o jag på APT (ArbetsPlatsTräff) så Simon fick passa pojkarna under tiden.. 

 

Onsdag 8/9

 

Upp som vanligt..

När jag lämnat båda pojkarna så gick jag en runda för kl 10 skulle vi ha föräldraträff  o det va inte lönt att gå hem innan..

Vi snacka massa skit o barnen "lekte" lite.. *haha måste kanske erkänna att det mest är för oss mammor så vi kan prata av oss*

Hade väldigt trevligt så vi ville inte gå hem så Jimmy fick hämta Oliver på skolan o lämna han hos mig.. Satt kvar till ca 13 o på vägen hem så plocka vi upp fabian..

 

Torsdag 9/9

 

Grann-tösen kom in till oss denna morgon o hade följe med oss till skolan.. Efter skolan följde Oliver med kompis hem så jag behövde inte ge mig ut kl 12.. *o gud va skönt det va, Nellie sov o jag kunde vila lite i soffan innan det va tid att hämta Fabian kl 14*

Jimmy hämta Oliver efter jobb o sen körde vi o handla..

Kl 17:30 hade vi tid o lämna in bilen på reperation..

måste bara berätta också att denna dag prova jag att lägga in Nellie helt själv i sin säng när det va tid för att somna o efter 3 minuters "prat" så blev det tyst o hon sov..   

 

Denna dag va jag helt slut så jag hoppa isäng redan kl 21..

 

Fredag 10/9

 

Ja som ni alla vet så börjar vår dag kl 6..   

Upp o iväg..

Oliver skulle på utflykt med förskolan idag till Ystads djurpark.. Oliver hade mycket o berätta när dom kom hem.. *första gången han själv berättar något annars måste jag alltid ställa 1000 frågor för att få veta något- så dom hade nog det trevligt*

Fredags mys på kvällen hela familjen..

 

Lördag 11/9

 

Stanna kvar i sängen lite längre idag.. *skönt*

 Vid 12 tiden körde vi ner till mamma för att hämta Malte som skulle vara här över natten- Mamma skulle ut.

Handla på vägen hem o sen hem o städa..

Jimmy hade två polare över på kvällen, titta på fotboll o spela kort.. Blev sent för dom idag med.. Runt 3 inatt med..

 

Söndag 12/9

 

Måste jag berätta att det va jag som gick upp med barnen denna dag..   

Men kl 10:30 väckte jag jimmy.. För kl 12 hade jag tid hos Annica i malmö för att fixa mina nagler o innan dess skulle vi lämna Malte..

Efter jag blivit fin igen så blev det en snabb runda till BR-leksaker o barnen handla lite..

Det blev även en runda hem till svärmor o svärfar för att hälsa på lite.. Stanna i malmö till 18 så när vi kom hem va det bara till att duscha pojkarna o mysa lite innan sängen..

 

Måndag 13/9

 

Måste först säga att nu är jag ifatt dagarna i mitt bloggande..   

 

Idag ringde kl som vanligt, JA GISSA NÄR??   

Men det blev ändå en lugnare morgon än vad det brukardå jag inte va så stressad för Jimmy va ledig idag o kunde hjälpa till..

Hela familjen va med o lämna Oliver på skolan idag o stanna kvar en stund då det va öppethus där idag..

Stanna tills det va tid att lämna fabian.. Direkt hem o börja plocka in skit i bilen som skulle kastas på tippen.. Åkte in om Jimmys jobb på vägen hem sen för att hämta lite. Åkte o handla o sen va det tid att hämta Oliver..

Hem o fika lite o sen va det tid att hämta Fabian.. Jag o Nellie tog en promenad ner o hämta han..

Va en kompis till både Oliver o Fabian som ville följe med hem så det fick han göra..

Dom lekte fint alla tre tills han blev hämtad kl 17..

Middag o dusche o sen va det nästan tid för att hoppa isäng.. Nu sover alla tre barnen o jag ska gå ner till gubben i soffan o mysa lite innan jag själv ska hoppa isängen..

Imorgon är det baby-rytmik men vi får se hur vi ska göra.. Får se om vi får ihop det annars är det bättre att någon annan får vår plats.. Många som vill gå men inte så många platser..

Jag tycker det är skit tråkigt för jag vill verkligen göra detta men tiden är inte riktigt på min sida..   

 

Måste också bara berätta att idag när vi höll på att städa så hitta vi gåstolen så den plocka vi fram o prova på Nellie o hon ÄLSKA de.. Hon kom ju bara bakåt men SÅ roligt hon tyckte det va.. 

 

Nä nu ska jag gå.. kommer kanske mer imorgon..

 

   Sarah 

 

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards