Alla inlägg under juli 2010

Av Sarah Andersson - 31 juli 2010 21:47

 Förlåt!!

 

Förlåt att jag inte har skrivit på länge men det har hänt väldigt mycket i mitt/vårt liv som gör att jag inte har orkat eller haft tid..

 

Det jobbigaste är nog att vår älskade hund har somnat in bara 5 år o 3 månader gammal..

Från att vara helt frisk till att ligga död i vår hall när vi kommer ner en morgon.. *VÄLDIGT JOBBIGT*

 

Så det har gjort att hela mitt o barnens liv har blivit helt upp o ner vänt.. Men men livet får gå vidare ändå o huvudsaken är att han inte led o att barnen vet att han bor på månen o leker där uppe o tittar ner på barnen o vinkar god natt varje kväll..

 

Så det är det jobbiga som har hänt vår familj o som gör att man känner sig lite nere..

 

Men sen har vi även varit med om mycket roligt också på denna tid..

 

Bla vår semester i stockholm va väldigt lyckad.. den 19-23 juli åkte vi till stockholm med Annica (min bästa vän) o hennes familj. Shoppa, va ute i skärgården, Gröna Lund, myste o massa annat man hinner med på 5 dagar..

Fick även med mig en vagn hem.

En fin röd Urban Jungel står nu i mitt vardagsrum o väntar på att få bli använd.. Så nu har jag bara 5 vagnar här hemma o en gubbe som tycker jag är sjuk..   *

Men det är ju mitt lilla intresse o det vet han så fast han gnäller lite så låter han sig hållas o drar snällt kortet i affären..  Han kan ju inte säga nej till sin lilla ängel..   

 

Efter stockholm så har det varit mer shopping för mig, då vi behövde dop-kläder till alla för sessan ska döpas i morgon den 1 aug.  O Jag har hittat till alla. Pojkarna o sessan kommer bli såååå fina *Sessans hitta jag dock redan i stockholm*

 

Så idag har vi varit o dukat o gjort klart lokalen vi ska ha imorgon, o bakat tårtor.

 

Så nu är allt klart för dopet o jag ska snart hoppa isäng men tänkte först att det va på tiden att jag skrev lite här. Lovar att jag ska bättre mig o försöka skriva iallafall lite varje kväll.. Får se hur det går med det men jag ska iallafall försöka o det är ju allt man kan eller hur..   

 

Måste också berätta att jag längtar så tills på tisdag för då kommer min iPhone 4.. Har gnällt lite hos gubben att jag med vill ha en iPhone för alla har ju en *vet att jag har låtit som en 10 åring typ men jag har ju så gärna velat ha en, så då får man vara barnslig*

Så i torsdags när jag va o gjorde vid mina nagler så gick mannen o Nellie o fixa det till mig..

Måste jag säga att jag är GLAD..

 

Nä nu kallar sängen om jag ska se ut som en människa imorgon på dopet..

 

Lägger in en bild på vår älskade hund o en på skylten som ligger på hans grav..

 

   Sarah

 

  

 

  

 

 

 

 

Av Sarah Andersson - 7 juli 2010 21:52

  Måste få kräka av mig lite innan jag ska hoppa isäng..

 

Va dålig natten tills idag. Va på toa 8 gånger o gjorde nr2.

Va helt slut när Nellie vakna o ville ha mat så jimmy  fick ta henne, bad han snällt då att stanna hemma från jobb idag då Nellie hade läkartid kl 9 o jag va helt slut.

 

Men när jag vakna kl 07 så ser jag att han va borta o förstod att han åkt till jobb ändå. Skickar ett sms till han att han får palla sig hem o ta Nellie till läkaren för jag orkar inte ta tre barn på bussen ner 1 timme innan vi ska vara där o sen vänta 1 timme till i stan innan vi kan åka hem. Får ett sms till svar att det kan han göra men 1 timme innan ringer han o säger att han kan köra oss men att han inte kan gå in med henne då han måste ringa kund just den tiden.. O gissa om jag blir galen. Kräver inte mycket från min man men när jag är sjuk o har en liten hemma så skulle jag uppskatta att han ställde upp o hjälpte till lite. Jag har inte skaffat dom själv.

 

Det va som förra gången jag va sjuk. Då va Nellie ca 2 veckor o jag fick ett virus på balansnerven o va yr så jag kände mig JÄTTE full.

Våga då inte vara själv hemma med Nellie då vi har trappor i huset o våga inte bära henne ifall jag skulle ramla eller tappa henne. Tror ni han kunde vara hemma från jobb då o hjälpa mig.. NÄ utan min mormor o morfar på 80 år fick komma upp här o hjälpa mig att ta alla tre barnen.

 

Så just nu känner jag mig sviken,arg o JÄTTE besviken. Känns som om jobbet är viktigare än oss/mig.

 

Jag vet att det är viktigt att ha ett jobb o att man inte kan vara hemma för små saker men han har dock satt tre barn till världen o då måste man ibland vara hemma.

 

När jag berätta hur jag kände nu ikväll så fick jag som svar bara att någon måste ju jobba. O att jag kunde haft pojkarna på dagis istället för hemma nu över sommaren så hade jag bara haft Nellie hemma o ta hand om. (jag har valt att ha pojkarna hemma i ca2 mån nu över sommaren för deras dagis är stängt o dom får gå på ett annat o tre timmar om dagen o det tycker inte jag är lönt) 

 

Visst skulle jag kunna jobba men vem skulle då ta hand om vår snart 2 MÅNADERS bebis. Ska jag kanske lägga henne i sängen o säga -så nu kommer mamma hem om 10 timmar. skrik inte för mycket.

 

GRRRR jag blir så tokig.

 

Min man har uppfattningen om att jag bara går hemma o myser o inte gör något.

Han ser inte att jag tar hand om TRE barn o alla under 6 år hela dagen, städar, tvättar,viker tvätt, lägger in tvätten, diskar, släpper ut hunden, ja you name it.

 

Tror han att barnen klarar sig själv, att huset städar sig själv, tvätten tvättar sig själv  o lägger in sig själv på rätt plats, att hunden går ut själv???!!!

Då tycker jag att han ska vara hemma en hel dag själv o se hur det går till.

 

Så nu ska jag sluta gnälla o gå o sova..   

 

Fast jag måste erkänna att det va rätt skönt att få skriva av sig..

 

Kommer säkert ett nytt inlägg imorgon.

 

  Sarah

 

 

    

Mitt allt!!  

Av Sarah Andersson - 6 juli 2010 21:28

 Hej hej!

 

Tisdagen är snart slut o jag lika så..

Natten med tjejen här hemma har inte varit rolig. Vakna vid 02 som vanligt för att få mat men sen ville hon inte alls somna om utan låg vaken 2½ timme. Inte för att hon va ledsen eller något sådant utan för hon ville ha lite mer mat än vanligt o så va hon pigg o glad. + att det va varmt varmt i rummet så jag fick plocka fram vår stora fläkt o sätta igång den lite så vi fick svalt o skönt i rummet igen. O sen kan jag inte somna ifrån henne när hon ligger där o små "pratar" med sig själv.

 

Så när klockan ringde i morse så va jag lagom pigg. Men fick ändå snällt stiga upp då det va föräldraträff på BVC redan 10:30.

Pojkarna va med moster under tiden så jag slapp ha med dom.

 

Gick en runda i stan efter o tro det eller ej men jag hitta dop-kläder till mig själv *överlycklig* Nu ska jag bara handla ett par vita tyg-skor o sen är jag klar..=)

 

Blev även en snabb fika nere i stan innan vi åkte hem.

 

Sen vi kommit hem så har jag inte gjort så mycket, har ingen ork alls idag o börjar känna mig konstig.

 

Men men nu är det iallafall sängen för mig. Upp tidigt imorgon igen då Nellie har läkartid kl 09 imorgon..

 

  sarah

 

Lämna gärna en rad när ni går in o läser.

Av Sarah Andersson - 5 juli 2010 11:37

Hej alla vänner..

 

Blev ingen uppdatering i fredags kväll. Det blev en kväll med en gnällig Nellie istället..  O gubben framför fotbollen.. *snart äntligen är denna fotboll slut*

 

I lördags så blev det tidig uppstigning här hemma, födelsedagsfrukost för jimmys farmor i Malmö kl 09.

Åkte till stugan efter det så barnen fick bada poolen lite o leka av sig.

Titta på fotbollen där som va slut runt kl 18. Efter det så packa jag,jimmy o dom två minsta in oss i bilen för hemfärd mot ystad.

Oliver skulle sova hos farmor o farfar över helgen.

På hemvägen skulle vi bara stanna till hos trulle o vivvi för att lämna lite saker men istället blev vi uppbjudna på mat o MER fotboll. Så istället för att vara hemma runt kl 19 i Ystad så blev den 00:30. Men men trevligt hade vi.

Måste jag berätta att vi alla 4 somna gott o sov som små grisar hela natten..   

 

Igår så orka vi inte ha en heldag till i solen (då jimmy fått en fin röd färg på kroppen under lördagen) så vi ringde mamma vid kl 10 o fråga om hon skulle med till NOVA LUND. O visst ville hon de. Så vi packa in oss i bilen o åkte. Handla lite till Nellie o sen hitta jag inte så mycket mer tyckte jag.

Börjar få lite panik, måste ju hitta dop-kläder till oss alla till den 1 aug då vår lilla prinsessa ska döpas. Vet att många tycker väl att det är gott om tid tills dess men saken är den att veckan innan dopet så ska vi åka till stockholm o ska ha lite semester o jag skulle ju gärna vilja ha det klart tills dess.. Men men ska ner i stan imorgon igen o leta.

När vi kom hem från Nova så orka ingen göra middag så det blev till att bara åka hem o byta om o duscha o ner o äta i stan. Store Thor blev det. Väldigt gó mat.

Mamma bjöd vi med oss ner också.

Hemma igen vid 22 trötta efter en lång dag.

 

Idag ska vi inte göra allt för mycket här hemma. Håller på att tvätta (ovanligt va) o sen blir det inte så mycket mer. Förutom det vanliga, städa, diska, o laga mat. Men annars tänker jag bara sitta i soffan i mysa.

 

Oliver kom hem för ca 1 timme sen efter en rolig helg hos farmor o farfar. Så skönt att ha han hemma igen. *har saknat han så ju*

 

Nä om man skulle gå o titta på inspelningen av våra bästa år.

Kan ju inte missa det då jag följt det i ca 6 år.

Har det på inspelning varje dag så jag inte missar det. för kl 10:25 är en dum tid för mig. Då har jag som mest här hemma att göra. så därför har jag det på inspelning så kan jag se det när Nellie sover en stund.  o så slipper jag se all reklam.. *haha*

 

   sarah

Av Sarah Andersson - 2 juli 2010 12:04

Då ska jag prova o ge detta med att blogga en chans till. Prova för ett tag sen men fastna inte riktigt då. Men nu har jag tänkt ett tag o kommit fram till att det skulle vara rätt roligt och skönt att få skriva av sig lite.

Så för er som är lite finkänsliga ska inte läsa min blogg för här kommer jag skriva den verkliga sanningen.  Är jag en dag trötta på mina barn eller man så kommer jag skriva det, för enligt mig så är inte livet med tre barn som en dans på roser. Jag älskar mina tre barn överallt (annars hade jag inte skaffat dom) men ibland så är man trött på sina barn o behöver kräka av sig någonstans o varför inte då här. =)

 

Gårdagen så va Oliver hos kompis o lekte hela dagen, va o lämna han redan kl 10 o hämta han igen kl 16 när jimmy slutat. Han hade haft det jätte roligt o ville inte med oss hem när vi hämta han.

Själv så passa jag o Fabian ( o ja givetvis Nellie med) att gå ner i stan o kolla lite. Min mamma hade vi med oss.

Ät lite lunche nere i stan o sen en god glass.

Stanna nere hos mamma hela dagen, o passa på att äta middag där också köttfärslimpa med potatis o brunsås. *mums* 

 

Vid halv 8 så gick vi en runda till Ystadkalaset (en festival vi har här över helgen) Va inget speciellt tyckte jag.

 

Va hemma lagom till 22 då pojkarna åkte isäng,trötta efter en lång dag. Jimmy gick också o la sig tidigt, själv fick jag sitta uppe med Nellie som inte alls ville sova då. Hon somna äntligen kl 23:30 så då hoppa jag med i säng. Sen sov sessan ända tills 04:30 innan hon ville ha lite mat igen fast somna om direkt o sov till 08:30. Så jag är rätt pigg idag ändå.

 

I dag händer inte så mycket. Pojkarna är ute o leker o tjatar om att få hoppa ner i poolen så snart får jag väl ge med mig o gå ut där så dom får bada lite. Tösen ligger o sover.

 

Sen ska jag snart ta o hänga ut tvätten (så fort maskinen är klar) o sätta på en ny maskin tvätt, har alltid tvätt känns det som. Men kanske inte så konstigt när man har tre barn.   

 

Nä nu vaknar Nellie o är lite missnöjd så jag får gå o ta henne. Kommer kanske ett nytt inlägg lite senare ikväll när gubben ändå ska titta på fotboll..

 

   på er alla

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards