Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Nya tag

Av Sarah Andersson - 22 november 2010 10:00

 

Ny vecka mina vänner..

 

Förlåt att det inte blivit några inlägg i helgen men hela helgen har gått fort o vi har haft mycket att göra..

 

Fredags så va jimmy ledig.. *skönt*

Börja dagen redan kl 9 o lämna av pojkarna hos mamma..

Olivers skola hade a-dag = slippa barnen ..  

 

När vi lämnat av pojkarna så åkte jag, jimmy o Nellie o storhandla.. Matlista skriven o allt inhandlat fram till den 12/12.. *duktiga*

 

När det va klart så åkte vi ner o snacka lite med mamma o sen hem o jag somna lite i soffan.. 2½ timme..

 

Middag o sen åkte barnen i säng.. Mys fredag för mig o jimmy..

Jag framför datan o han titta på sport..

 

Lördag så vakna Fabian o Nellie vid 6:30 så då gick jag upp med dom.. Baka lite frukost bullar o sen kom Jimmy o Oliver upp vid 8:30..

 

kl 13 begav vi oss in till Malmö för att först ta en tur på IKEA.. Jag älskar att gå på IKEA annars men denna gång va det värsta jag varit med om.. VÄRRE än ULLARED jag lovar.. Nästa gång vi ska in där ska vara mitt i veckan o innan barnbidrag/lön..

 

kl 16 Hade jag tid som Annica för att göra mina nagler fina.. *älskar den stunden*  Jag blir fin o så får jag träffa Tant Annica..   

o pojkarna får träffa goá Philip o Isac..

 

Sen begav vi oss ut till Bara för att ha en mys kväll med Emma & Magnus..

o vi får inte glömma lilla söta Elin..

Blev god middag, massa onyttigt o massa snack..

Lite spel hann vi också med.. Kl hann bli 00:30 innan vi begav oss hem.. Men så blir det väl när man har det trevligt..

Tack snälla för en super trevlig kväll..

 

Söndagen så sov jag till kl 11.. Helt slut..

Sen börja vi stor städa köket.. Alla lucker, kakel, under spis ja allt skrubades..

kl 14 kom mormor, morfar, mamma o lillebror hit för morfar skulle hjälpa jimmy att sätta upp en hylla..

Lite fika efter det o sen börja jag med middagen.. Kycklinggryta o ris..

Lite mys med pojkarna o tösen o sen åkte barnen i säng..

 

För ikväll/natt skulle ju tomten komma till oss o sätta upp hela julen.. (mina barn har jag slagit i att tomten kommer o sätter upp julen när vi sover)

 

O iår fick tomten komma lite tidigare till oss..

För enligt mig ska ALLT vara uppe tills 1 advent.. o i veckan hinner o orkar jag inte o sen till helgen så ska vo bort hela helgen.. på Fredag ska vi hem till mormor & morfar för att fira mormor o på lördagen ska vi in till malmö för att äta gåsmiddag o fira "jul" med jimmys släkt.. + att det är vår bröllopsdag hela 6 år..

 

o sen på söndagen så är det första advent o julskyltning  o då ska allt vara uppe.. Så iår fick tomten komma lite tidigt.. men gissa SÅÅÅ glada mina pojkar blev när dom kom ner i morse o såg allt..

Pojkarna sprang in till pappa o berätta att tomten varit här.. HIHI..

 

O så är veckan igång igen.. Pojkarna är i/på skolan/ dagis o jag sitter lite här medans lillan sover en stund o sen är det tid för gröt innan det är tid att hämta Oliver..

 

Snabb runda via affären på hemvägen..

 

o sen ska Fabian hämtas kl 14..

 

Jimmy skulle visst jobba över idag.. Så idag är det JAG som får ta ALLT.. jaja det finns ju folk som har det värra än lilla mig o sen kan det vara rätt skönt att få mysa lite med barnen själv o sen mysa lite själv när dom sover.. Eller om jimmy hinner hem.. INGEN som vet..

Men en sak vet jag iallafall o det är att idag kommer jag vara i säng TIDIGT..

 

Nä nu ska jag starta en maskin tvätt innan sessan vaknar..

 

   Sarah

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Andersson - 8 september 2011 20:03

  Hej mina vänner..   Förlåt för dålig uppdatering men dom sista dagarna har varit jobb, tidiga dagar, tidiga kvällar och LITE tid med mina små troll..   Trivs helt ok på jobb ( inte kommit in i allt än och därför känns det inte helt 100 än...

Av Sarah Andersson - 5 september 2011 20:04

  Måndag 5/9   Dagen börja som vilken måndag som helst, svårväckta barn, morgontrött mamma och en evighet till helgen..   Men denna måndag skulle det bli lite annorlunda än vad som är vanligt..   Kl 10 hade jag en arbetsintervju att gå ...

Av Sarah Andersson - 4 september 2011 19:35

  Söndag!!   Börja dagen med att jag fick sovmorgon av mannen.. 9:30 kom han upp med frukost..   Börja direkt efter frukosten att flytta ner Olivers rum, han är nu en stor kille och vill ha rummet här nere.. Under tiden vi höll på att de...

Av Sarah Andersson - 3 september 2011 16:37

  Hej mina vänner!!   Vet att det är VÄLDIGT länge sen sist jag skrev här, men som jag skrev sist så har jag inte haft tid, ork eller lust..   Men nu kör vi..   Det har hänt såååå mycket i vårt liv..   Jag och barnen har haft ett LÅ...

Av Sarah Andersson - 2 maj 2011 22:20

Sorry vänner att jag inte bloggat på länge men ork tid o lust fattas just nu.. Men lova syrran ett litet inlägg idag så här emma.. Mer kommer när jag sitter vid stora datan.. Sitter ( läs ligger i sängen ) just nu med min iphone o skriver.. S...

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards