Direktlänk till inlägg 11 november 2010

En vecka sen..

Av Sarah Andersson - 11 november 2010 14:02

 


En hel vecka sen jag skrev sist..

Men så är det när man har att göra..

 

En hel del har hänt här..

 

I lördags va vi ju i Ullared med Emma & Mange o handla.. Hitta massa julklappar o kläder till prinsessan..

Hitta även en del till pojkarna..

 

  

 

Emma va iallafall lycklig..   

Vi hade Nellie med oss upp men det gick JÄTTE bra.. Förutom att hon höll på att ta livet av oss vuxna på vägen hem.. Precis innan vi kom ut på motervägen så bajsa vår lilla sessa o det lukta hemskt.. 4 vuxna människor som höll på att dö av doften.. Men det är ju hennes penicillin som gör hennes mage lite konstig..

Kvällen så va vi helt slut här hemma så vi somna tidigt..

På natten vakna jag o va SUPER kass i magen.. Typiskt då jimmy skulle till Malmö o se MFF ro hem guldet.. Men jag visste att jag aldrig skulle klara barnen själv så min lillebror fick komma hit o hjälpa mig med barnen så jimmy kom till malmö..

Han sa att han kunde stanna hemma för att hjälpa mig men jag skulle ALDRIG göra så mot han en sådan här dag.. 

Men jag o lillebror fixa det helt galant här hemma..

 

O Jag fick hem en SUPER glad gubbe då MFF vann..

 

Måndagen kom o jag mådde bra igen..

Men det va ingen vanlig för det va min älsklings födelsedag..

HIPP HIPP HURRA 

Barnen skulle till Dagis/skola så vi gick upp vanlig tid..

Men idag va det inte en vanlig dag för denna dag skulle Fabian jäklas så mycket han bara kunde..

Börja med att båda barnen bråka o hade sig på morgonen o när vi äntligen kom iväg o va framme vid skolan så trampa Fabian o grann tösen i en stor lerpöl så fabian fick lera upp till knäna o han hade bara på sig jympaskor så det blev till att gå hem snabbt igen innan Fabian skulle lämnas kl 9.. Hem o byta kläder mm o gav Nellie mat innan vi gick för att lämna Fabian på dagis.. kommer dit o Fabian ställer till en hel scen.. Vill inte alls gå på den avdelningen utan vill tillbaka till SIN.. ( allså den han gick på innan)  förklarar för att att nu har han blivit stor pojke o går på stora avdelningen.. Men idag köper han inte det o börjar gråta o ha sig.. Så det blev till att ta med han hem igen..

 

Jaja dagen gick o det blev äntligen kväll o vi begav oss in till Malmö..

Jimmy hade lovat pojkarna att dom skulle få följa med o fira MFF på torget om dom vann sm-guld o det löftet gick ju inte att bryta.. Tog mamma med oss så hon kunde hjälpa mig att ha koll på barnen..

 

Tisdag:

Jag vakna dålig igen..   

Jimmy tog båda pojkarna med sig till jobb o lämna dom sen..

Tog mig i kragen o gick o hämta Oliver k l12 o så passa jag på att ta Fabian sammtidigt..

Resten av dagen va ja HEMMA..

 

Ondag:

 

Vakna frisk idag igen o mådde toppen bra.. Börjar undra om det är jag som är lite nervös inför Fabians operation nästa vecka..

Lämna barnen o så hade jag bestämt tid med en tjej från föräldragruppen för lite fika  o shopping i stan..

Hade super trevligt o massa skit snacka..

På kvällen blev det ett nytt träningspass nere på Friskis..

Ända nackdelen med träningen är att jag inte kommer till ro förän 22:30 på kvällen.. ALLSÅ SENT..

Vilket gör mig TRÖTT TRÖTT dagen efter.. Allså idag..

 

Idag så har jag haft Fabian hemma då det inte är dagis dax för han nu på minst 2½ vecka.. Operation nästa onsdag..

 

Idag skulle Oliver vara hos läkaren med sin mage kl 13 men det tänkte jag inte alls på så efter skolan gick vi hem o jag kolla på tavlan o ser TIDEN.. Ringer Jimmy i hel panik så han kom o tog oliver dit.. o det gick JÄTTE bra.. vi ska börja ge han vanlig mjölk i VÄLDIGT SMÅ doser ett par gången i månaden..

 

Nu slutar snart gubben o vi ska åka o handla..

 

Men innan jag ska gå så MÅSTE vi säga ett JÄTTE grattis till svärfar/farfar på hans STORA dag..

Liten blir stor.. *haha*

 

GRATTIS på 50 års-dagen..

 

  Sarah

 

Tänkte lägga in lite bilder på våra monster ikväll om jag hinner..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah Andersson - 8 september 2011 20:03

  Hej mina vänner..   Förlåt för dålig uppdatering men dom sista dagarna har varit jobb, tidiga dagar, tidiga kvällar och LITE tid med mina små troll..   Trivs helt ok på jobb ( inte kommit in i allt än och därför känns det inte helt 100 än...

Av Sarah Andersson - 5 september 2011 20:04

  Måndag 5/9   Dagen börja som vilken måndag som helst, svårväckta barn, morgontrött mamma och en evighet till helgen..   Men denna måndag skulle det bli lite annorlunda än vad som är vanligt..   Kl 10 hade jag en arbetsintervju att gå ...

Av Sarah Andersson - 4 september 2011 19:35

  Söndag!!   Börja dagen med att jag fick sovmorgon av mannen.. 9:30 kom han upp med frukost..   Börja direkt efter frukosten att flytta ner Olivers rum, han är nu en stor kille och vill ha rummet här nere.. Under tiden vi höll på att de...

Av Sarah Andersson - 3 september 2011 16:37

  Hej mina vänner!!   Vet att det är VÄLDIGT länge sen sist jag skrev här, men som jag skrev sist så har jag inte haft tid, ork eller lust..   Men nu kör vi..   Det har hänt såååå mycket i vårt liv..   Jag och barnen har haft ett LÅ...

Av Sarah Andersson - 2 maj 2011 22:20

Sorry vänner att jag inte bloggat på länge men ork tid o lust fattas just nu.. Men lova syrran ett litet inlägg idag så här emma.. Mer kommer när jag sitter vid stora datan.. Sitter ( läs ligger i sängen ) just nu med min iphone o skriver.. S...

Presentation


Här har ni mig en 28 årig gift trebarnsmamma boendes i Ystad.

Har två prinsar, Oliver 6 år och Fabian 4 år och en prinsessan Nellie född 17 maj-10.

Delar min glädje o sorg med min man Jimmy som jag varit gift med sen 2004.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards